11.17.2012

La Nucias apkārtnē

13.11.

Spānija. La Nucias apkārtnē

12.11. Diena bija ļoti lietaina un mēs palikām burvīgajā dzīvoklī iekārtojušies pie milzu loga un pētot mākoņus, kas ķērās iekšā kalnu virsotnēs. Vēlu vakarā mūs apciemoja Induļa brālēns ar sievu. Tik jauki satikt un no sirds parunāties ar kādu, kas runā latviski. Burvīgs vakar sanāca, nogaršojot dzīvokļa īpašnieku dāvāto dzirkstošo vīnu no Spānijas. Visu nakti lija stiprs lietus un gaudoja vējš.

No rīta jau likās, ka vārētu skaidroties un mēs tomēr sadūšojāmies sastādīt kompāniju mūsu ciemiņiem un aizbraukt apsktīt tuvumā esošās tūrisma gidā iezīmētās vietas. Lietus ik pa brīdim atgādināja par sevi, bet vēja  brāzmas iešūpoja pat zemos Spānijas kokus.

Man, nācās savākties, lai nekristu kaunā un pārvarēt savas bailes brauk pa līkumotajiem kalnu ceļiem. Pirmā pieturas vieta Guadalest, pilsēta, kuras pils ir praktiski nopostīta un pārdzīvojusi 1644. gadā iznīcinošu zemestrīci, kas iezīmējusi mūsdienu pilsētas seju, kuru brauc skatīties tūristi. Tik daudz muzeju šādā mazā pilsētiņā negaidījām. Apskatījām vietējo izstrādājumu ekspozīciju tipiskā spāņu ēkā.  Te ir gan senlaicīga eļļas spiestuve, gan vīna darītava, gan graudu kulšananas ierīces.

Dodamies tālāk kalnā, kur stiprais vējš izpūta līdz kaulam, bet lietus mākoņi noplīvaroja tuvumā esošos kalnus. Turpinām ceļu un spītējot lietum un vējam dodamies uz jūras krastu un tajā esošo klints skalu pie Calp pilsētas - Penyal d'lfac nacionālajā parkā. Šodien gan izskatījās ceļš pa klinti mums neizdosies, vējš pieņēmās spēkā un arī lietus sāka gāzt kā pa Jāņiem. Devāmies atpakaļ uz burvīgo dzīvokli sausumā un siltumā un pēc ātrām pusdienām atvadījāmies no mūsu jaukajiem ciemiņiem.